x تبلیغات
amiragha

امکان خرید محصولات سایپا با کمترین سرمایه و بودجه اندک

 پراید 131 خودرویی است که تا به حال چند بار بحث جایگزین شدن آن با محصولات جدید مطرح شده است اما به دلیل قیمت بالاتر خودروهایی که برای این منظور در نظر گرفته می شوند، این پروژه تا به حال به اتمام نرسیده و پراید همچنان بر روی خط تولید جا خوش کرده است. پراید در اولین روزهای ورود به ایران دارای محبوبیت بسیار بالایی بود و بعد از سال ها تولید همچنان در لیست خودروهای پرفروش سایپا قرار دارد. در ادامه با بررسی فروش اقساطی پراید 131 با ایتی سایپا همراه باشید.

پراید 131 سایپا، پرتکرارترین محصول دومین برند خودروساز کشور

پراید 131 همان پراید صباست که در بخش هایی از بدنه شاهد تغییر آن هستیم. سندان صبا خودرویی بود که در سال 1372 وارد بازار خودرو کشور شد. سپر جلوی این خودرو با نمونه قبلی متفاوت است و چراغ های راهنما از سپر جلو به چراغ های جلو انتقال یافته اند. همچنین در جایگاه قبلی آنها پروژکتور قابل سفارش و نصب می باشد. ایربگ و فرمان هیدرولیک نیز از جمله دیگر تغییرات این خودرو محسوب می شوند، درحالیکه در مقایسه با نمونه قبلی تغییر چشمگیری در طراحی و ساخت این خودرو حاصل نشده است.

قیمت پراید صفراقساطی

پراید 131 در سال 1389 به بازار ایران وارد شد که این اتفاق همزمان با انصراف کمپانی کیاموتورز در تولید پراید بود. با این اتفاق تولید انحصاری این خودرو نا محبوب در بازار ایران در اختیار شرکت سایپا قرار گرفت. پراید 131 سایپا در 6 تیپ مختلف تولید می شد که با اجباری شدن استفاده از ترمز ABS سری SE  و TL این خودرو از چرخ تولید برکنار شدند.

بررسی طراحی داخلی و بیرونی پراید 131 سایپا

 

طراحی پراید هیچ گونه زیبایی ندارد و همه چیز در ساده ترین شکل ممکن کنار هم قرار گرفته است. سایپا 131 که چهره ای تغییر یافته از خودرو صبا است، صرفا تغییراتی در شکل سپر و جابجایی چراغ راهنما در نمای جلو خودرو داشته است. در عقب خودرو نیز صرفا چراغ های جدید تری جایگزین چراغ های قدیمی شده اند. حتی اگر جذابیتی هم در پراید 131 وجود داشته  با تولید بیش از حد در نمونه های مختلف این خودرو، دیگر هیچ جذابیتی برای پراید نمانده است.

 

پراید محصول بسیار شناخته شده ای در ایران است و برخلاف شهرت بسیارش، از کیفیت اندکی برخوردار می باشد. فضای داخلی خودرو دارای ابعاد کوچکی است و فضای سرنشین محدودی را در اختیار افراد قرار می دهد. داشبورد و کنسول میانی پراید طراحی ساده و مطابق با انواع دیگر را دارد. فضای داخلی پرایدهای ۱۳۱ که اخیرا تولید می شوند تغییر یافته است. تغییر داشبورد جلو، کنسول میانی، کلید کولر و بخاری، دریچه کولر، غربیلک فرمان و … ازجمله این موارد است.

خرید قسطی پراید

در حقیقت بدنه خارجی و کابین داخلی خودرو با وجود طراحی ساده و نه چندان زیبا به همراه کیفیت پایین متریال داخلی هیچ جذابیتی به این محصول پرفروش ایران خودرو نداده است. با این‌حال پراید همچنان بعد از سال ها در لیست فروش نقدی محصولات سایپا جا خوش کرده است.

مشخصات فنی پراید 131

قوای فنی این خودرو مانند نمونه های قبلی پراید می باشد و در فیس لیفت به ظاهر انجام شده، بخش فنی این خودرو دچار تغییر نشد. هرچند بسیاری از فعالان حوزه ی خودرو انتظار تغییر در موتور خودرو و ایمن تر شدن آن به دلیل سبک وزن بودنش را داشتند اما این آرزو در مورد پراید محقق نشد و فیس لیفت انجام شده شامل تغییرات بزرگی نمی شد. اگر قصد خرید اقساطی پراید را دارید می توانید به صفحه فروش اقساطی خودرو با اقساط 60 ماهه در سایت etsaipa مراجعه کنید.

فروش اقساطی پراید تحویل فوری

پراید 131 دارای موتوری 1.3 لیتری با 4 سیلندر و 8 سوپاپ می باشد که در قیاس با خودروهای 16 سوپاپه قدرت فنی کمتری را در اختیار راننده می گذارد. موتور انژکتوری این خودرو مصرف سوخت ترکیبی ۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر دارد.

این موتور می تواند حداکثر قدرتی معادل ۶۳ اسب بخار در ۵۲۰۰ دور در دقیقه را تولید کند. حداکثر سرعت پراید ۱۳۱، ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت است. وزن این خودرو ۹۱۵ کیلوگرم است. گیربکس پراید ۵ دنده و شتاب صفر تا صد آن حدود ۱۴.۵ ثانیه است.

موتور 4  سیلندر خطی
حداکثر قدرت 71 اسب بخار در 5250 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور 108 نیوتن متر در 2750 دور در دقیقه
حجم موتور پراید 131 1323 سی سی
تعداد سوپاپ 8
جعبه دنده پراید 131 5 سرعته دستی
شتاب ۰ تا ۱۰۰  14.5 ثانیه
حداکثر سرعت  170 کیلومتر در ساعت

 

حتی با وجود مشخصات ضعیف پراید، هنوز هم در دسته خودروهای محبوب بازار است و متقاضیان بسیاری در طرح های فروش اقساطی سایپا تحویل فوری نام نویسی می کنند. برای خرید نقدی پراید 131 می توانید شرایط فروش نقدی و تحویل فوری پراید 131 را ببینید.

 

ایمنی و تجهیزات پراید 131

پراید ایمنی بالای ندارد و حتی قبل از اجباری شدن تنصب ترمز ABS بر  روی خودرو، سایپا 131 ایمنی ضعیف تری داشت. با نصب ترمز ABS و کیسه های هوا به همراه فرمان هیدرولیک می توان این خودرو را به نسبت سایر محصولات خانواده پراید ایمن تر دانست. با توجه به قیمت پایین و اقتصادی این خودرو نمی‌توان امکانات خاصی را از محصول ارزان قیمت سایپا انتظار داشت. البته تمام خودروهای سایپا به نسبت هم رده های بازار به دلیل قیمت پایین امکانات و تجهیزات خاصی را به مصرف کننده ارائه نمی کنند.

فروش اقساطی پراید 131

فروش اقساطی پراید تحویل فوری

این خودرو تا به حال در 6 تیپ مختلف EX– SX– SL – LE – TL و SE تولید شده است که تیپ SE کاملترین تیپ پراید 131 می باشد. تمامی تیپ های این خودرو جزو پرفروش ترین ها می باشند و دلیل این امر استاندارد یا کیفیت بالای این خودرو نیست بلکه قدرت خرید مردم در این رنج قیمتی پراید 131 را پیش رویشان می گذارد.

فروش اقساطی پراید 131، خرید پراید قسطی

برای حذف پراید از خط تولید یا بالا بردن استانداردهای این خودرو تدابیر زیادی اندیشیده شد اما هیچ کدام نتوانست به راهکاری کاربردی و عملی تبدیل شود. لذا همچنان شاهد حضور روزافزون پراید در نسخه های مختلف هستیم. در مجموعه ایتی سایپا در راستای فراهم کردن شرایط خرید آسان مخاطبین، فروش اقساطی پراید تحویل فوری را در اختیار شما مردم عزیز گذاشته ایم.

اگر قصد خرید پراید اقساطی را دارید پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر در راستای فروش اقساطی پراید با کمترین پیش پرداخت با کارشناسان فروش ما در ایتی سایپا در تماس باشید.

شرایط خرید پراید اقساطی

یکی از خدمات پرطرفدار ایتی سایپا، امکان خرید پراید 131 اقساطی با کمترین پیش پرداخت است. با استفاده از خدمات ایتی سایپا شما می توانید بخشی از قیمت پراید 131 را به صورت نقدی، خودرو خود را به صورت فوری تحویل بگیرید و اقساط آن را به صورت ماهانه پرداخت نمایید. ما در تلاشیم تا بهترین شرایط فروش اقساطی پراید با تحویل فوری را برای مشتریان گرامی فراهم کنیم.

 

مصرف سوخت و هزینه‌های بهره‌وری: ساینا در مقابل تیبا

مقایسه ساینا و تیبا 2 برای خرید بهتر

پراید از اوایل دهه 70 جایگزین پیکان شد تا بتواند سایپا را صاحب یک رکورد تاریخی در تعداد فروش خودرو کند. بیش از یک دهه طول کشید تا دومین خودروساز بزرگ کشورمان تصمیم گرفت که تیبا را به‌عنوان نسخه فیس لیفت و ارتقایافته پراید معرفی کند، اما واقعیت این است که آهوی سایپا نتوانست آن‌طور که روی کاغذ به آن امید می‌رفت، اتفاق منحصربه فردی را رقم بزند و در نهایت سایپا برای اینکه بتواند همچنان مشتریان خود را راضی نگه دارد، اقدام به تولید و عرضه نسخه فیس لیفت تیبا با عنوان ساینا نمود.

علاقمندان به شرکت در طرح فروش اقساطی ساینا می‌توانند برای خرید این سدان نسبتا جذاب و اقتصادی سایپا از طریق ایتی سایپا اقدام کنند. ما با شرایطی مانند تحویل فوری، ثبت سند به نام خریدار، اقساط بلند مدت و تعیین مبلغ اقساط بر اساس توان مالی مشتری در کنار شما هستیم. برای ثبت‌نام در طرح خرید قسطی با ما تماس بگیرید.  02165230504

 

ساینا بخریم یا تیبا2

مقدمه‌ای بر ساینا و تیبا 2 و مروری بر تاریخچه‌ی هر دو خودرو

پیش از اینکه وارد مبحث مقایسه ساینا و تیبا 2 شویم، بد نیست تا مقدمه‌ای مختصر درباره دو خودرو ارائه کنیم. ابتدا از برادر بزرگتر آغاز می‌کنیم. تیبا به معنای آهوی زیبا از اواسط دهه 80 شمسی روی خط تولید سایپا قرار گرفت تا به جانشینی برای پراید تبدیل شود.

معمولا در خودروسازی دنیا اینگونه مرسوم است که وقتی نسخه پیشرفته یک خودرو ساخته می‌شود، نسخه قبلی از مدار تولید خارج می‌گردد، اما در ایران ما از این خبرها نیست. تا جایی که مدل قبلی با نسخه فیس لیفت معمولا به رقبای یکدیگر تبدیل می‌شوند و درباره پراید و تیبا نیز دقیقا همین اتفاق رخ داد.

حتی اگر هم اکنون در لابلای صفحات مجازی بگردید به انبوهی از مقالات برمی‌خورید که قصد دارند برای مشتری توضیح دهند که تیبا بخرد یا پراید! درحالی که منطقی است وقتی یک از خودرو مدرن‌تر ساخته می‌شود، مشتری تمایل به تصاحب نسخه جدید داشته باشد. بگذریم!

مطلب مقایسه ساینا و تیبا 2 را یا ادامه معرفی تیبا ادامه می‌دهیم. تیبا ظاهر جدیدتری نسبت به پراید داشت و از نظر کیفیت سواری و توان فنی نیز دست برتر از آن این خودرو بود. با این وجود قیمت ارزان‌تر پراید همچنان بازار خرید و فروش این ماشین را پر رونق نگه داشت و از آنجایی که تیبا در زمان مقتضی عرضه نشد، نتوانست موفقیت قابل توجهی را رقم بزند.

مجموعه این عوامل سبب شد تا مهندسان سایپا تصمیم بگیرند نسخه مجهز‌تر و مدرن‌تری از تیبا را عرضه کنند. اما نه در قالب یک سدان خانوادگی بلکه درقامت یک هاچبک شهری. شباهت‌های بدنه تیبا دو به 206 کمپانی پژو فرانسه باعث شد تا برخی این ویژگی را یک نقطه قوت و برخی دیگر نقطه ضعف بدانند. اما در هر حال تیبا 2 در برابر 206 تیپ 2 قرار گرفت و این نسخه فیس لیفت از نظر قیمتی بسیار گران‌تر از تیبا معمولی در بازار معامله شد.

در ادامه مقایسه ساینا و تیبا 2 به‌ سراغ ارائه تاریخچه‌ای مختصر از سیمرغ سایپا می‌رویم. حدودا یک دهه پس از رونمایی از تیبا دو طول کشید تا این سیمرغ بال بگشاید و به‌عنوان نسخه فیس لیفت تیبا پا به جاده‌ها بگذارد. ساینا از سال 95 تا کنون در سه تیپ EX، SX و SEA تولید و عرضه شده است و اگرچه از نظر توان فنی با نسخه قبلی کاملا برابر است، اما از نظر چهره بسیار مدرن‌تر و جذاب‌تر به‌نظر می‌رسد.

طرح فروش اقساطی ساینا s هم‌اکنون در دستور کار مجموعه ما قرار دارد و علاقمندان می‌توانند با بهترین شرایط از جمله حداقل پیش پرداخت، اقساط بلند مدت و تحویل فوری، خودرو مورد نظر خود را از ایتی سایپا خریداری کنند.

 

بین ساینا و تیبا 2 کدام را انتخاب کنیم

مقایسه طراحی ظاهری ساینا و تیبا 2

مقایسه تیبا 2 با ساینا را از بخش مشخصات ظاهری و طراحی بدنه آغاز می‌کنیم. درباره تیبا واقعیت این است که اگرچه چهره‌ای مدرن‌تر از پراید داشت، اما این مدرن‌تر بودن فقط نسبت به پراید بود! بنابراین نمی‌توانست برگ برنده‌ای برای این محصول اقتصادی سایپا در برابر دیگر خودروهای داخلی باشد.

مهندسان سایپا تلاش کردند، ضعف طراحی تیبا پایه را در تیبا دو، جبران کنند و به‌همین علت سعی کردند از محبوب‌ترین هاچبک ایران یعنی 206 الهام بگیرند. این طراحی بیشتر به دل مشتری ایرانی نشست و استقبال از طرح‌های خرید تیبا دو این ادعا را ثابت می‌کند. بنابراین تیبا دو تا حدود زیادی توانست ناکامی سایپا در تولید تیبا معمولی را جبران کند.

در مقایسه ساینا و تیبا 2 و در آن سوی میدان ساینا اگرچه نسخه فیس لیفت تیبا به‌شمار می‌رود، اما اگر بخواهیم جانب انصاف را رعایت کنیم، باید اعتراف کنیم که یک نسخه مترقی و پیشرفته است. به این معنا که طراحان صرفا به جابجایی چند المان کوچک و اضافه کردن چند آیتم بسنده نکرده‌اند و به‌طورکلی ظاهر و بدنه ساینا را دستخوش تغییرات مثبت نموده‌اند.

ساینا از روبرو چهره‌ای خشن دارد و نوع طراحی عقب خودرو نیز بر ویژگی‌های اسپرت بودن این ماشین تاکید می‌کند. اگر برایتان سوال پیش آمده است که در نهایت کدام یک از این دو خودرو زیباتر هستند و بلاخره ساینا بخریم یا تیبا 2 باید بگوییم اگرچه تشخیص زیباتر بودن یک خودرو کاملا سلیقه‌ای است، اما از هر زاویه‌ای که نگاه کنید ساینا به‌مراتب جذاب‌تر و مدرن‌تر از تیبا دو به نظر می‌رسد. مگر اینکه انتخاب شما یک هاچبک جمع و جور در برابر یک سدان خانوادگی باشد.

 

بررسی ساینا و تیبا 2 از لحاظ طراحی کابین

مقایسه ساینا و تیبا 2 را در بخش طراحی داخلی پی می‌گیریم. برای تشریح وضعیت کابین تیبا دو لازم نیست که حتما کابین تیبا معمولی را دیده باشید، زیرا شما به‌طورقطع برای یک بار هم که شده سوار پراید شده‌اید. همان کابین با همان شکل و شمایل ساده و قدیمی با اندک تغییرات جزیی برای تیبا نیز در نظر گرفته شده بود و متاسفانه سایپا در تولید تیبا دو هم هیچ تلاشی برای ارتقای سطح کیفی و زیبایی طراحی داخلی این خودرو نکرد.

جالب‌تر اینکه در کابین ساینا هم خبری از تغییر و تحولات بنیادین نیست. یعنی انتظار می‌رفت، مدرن و جذاب شدن بدنه به مدرن‌تر شدن کابین هم انجامیده باشد که متاسفانه چنین اتفاقی رخ نداد. به‌طور‌کلی در مقایسه تیبا 2 با ساینا از نظر طراحی داخلی با اندک اختلافی برنده رقابت ساینا خواهد بود که این درصد جزیی هم مدیون سال تولید است که حدودا 10 سال با تیبا دو اختلاف دارد.

در بخش فضای داخلی کابین نیز کاملا طبیعی است که ساینا به عنوان سدان از فضای بیشتری نسبت به خودرو هاچبک تیبا دو برخوردار باشد. اگر ملاک اینکه به سوال ساینا بخریم یا تیبا 2 پاسخ دهیم این باشد که کابین کدام یک جذاب‌تر است، باید گفت هر دو دارای یک کابین فوق‌العاده معمولی با متریال نامرغوب هستند.

مقایسه طراحی ظاهری تیبا2 و ساینا

 

تفاوت‌های فنی ساینا و تیبا 2

مقایسه ساینا و تیبا 2 بیانگر این واقعیت است که این دو محصول اقتصادی سایپا از نظر فنی کاملا به هم شبیهند و تنها آیتم‌هایی که باعث می‌شوند اندک تفاوتی بین دو خودرو وجود داشته باشد، مصرف سوخت ترکیبی، شتاب صفر تا صدی و حداکثر سرعت است. هر دو خودرو مجهز به یک موتور 4 سیلندر خطی با حجم 1503 سی سی هستند که قادر است 87 اسب بخار قدرت و 128 نیوتن‌متر گشتاور ایجاد کند.

مدل خودرو ساینا تیبا
پیشرانه 4 سیلندر خطی-M15

 

یورو 4

4 سیلندرخطی M15
حجم موتور 1503 سی‌سی 1503 سی‌سی
حداکثر قدرت 87 اسب‌بخار 87 اسب‌بخار
حداکثر گشتاور 128 128
مصرف سوخت (ترکیبی)

 

لیتر در 100کیلومتر

7.02 6.95
شتاب صفرتاصد 12.8 ثانیه 13 ثانیه
حداکثر سرعت 175 km/h 170 km/h
گیربکس دستی پنج‌دنده دستی پنج‌دنده
ظرفیت باک 41 لیتر 41 لیتر

مقایسه امکانات تجهیزات ساینا و تیبا 2

وقتی درباره امکانات رفاهی خودروهای ایرانی صحبت می‌کنیم، باید سطح انتظاراتمان را تا جایی که میتوانیم پایین بیاوریم. وقتی موضوع بحث ما محصولات سایپا باشند، به‌ویژه محصولات اقتصادی این کمپانی، باید بی‌خیال امکانات رفاهی شویم! زیرا دومین خودروساز بزرگ کشور همواره تاکید کرده است برای اینکه قیمت تمام شده ماشین‌های تولیدی خود را پایین بیاورد، تا جایی که می‌تواند از سطح امکانات جانبی می‌کاهد!

 

بررسی امکانات و تجهیزات در ساینا و تیبا 2

با مقایسه ساینا و تیبا 2 در بخش امکانات رفاهی نیز باید گفت دو خودرو در نسخه معمولی واقعا حرفی برای گفتن ندارند. اما نسخه‌های آپشنال تیبا و ساینا نیز قابل سفارش است که در آن صورت می‌توان امکانات متعددی از جمله صفحه نمایش یا تهویه اتومات را برای این ماشین‌ها در نظر گرفت. چنانچه قصد دارید در طرح‌های فروش اقساطی ساینا پلاس شرکت کنید، می‌توانید از طریق ایتی سایپا اقدام نمایید.

 

جدول مقایسه امکانات رفاهی ساینا آپشنال و تیبا آپشنال

خودرو ساینا تیبا
چراغ چراغ‌های جلو هالوژن با قابلیت تنظیم ارتفاع/ چراغ مه‎شکن جلو و عقب چراغ جلو هالوژن با قابلیت تنظیم زاویه نور/ چراغ مه‎شکن جلو و عقب
سیستم صوتی مولتی‌مدیا رادیوپخش USB، مولتی‌مدیا سفارشی
صفحه‌نمایش صفحه‌نمایش(MFD)
رینگ‌ها رینگ فولادی یا آلومینیومی 185/60R14 رینگ فولادی، آلومینیومی سفارشی 175/70R13
آینه آینه‌ جانبی برقی آینه جانبی دستی یا برقی سفارشی
تهویه مطبوع تهویه مطبوع نیمه‌اتوماتیک تهویه مطبوع دستی
شیشه گرم‌کن شیشه عقب، شیشه‌بالابرهای برقی جلو و عقب گرم‌کن شیشه عقب، شیشه‌بالابربرقی جلو، شیشه‌بالابربرقی عقب سفارشی
سیستم هشداردهنده سنسور پارک دنده‌عقب سنسور پارک دنده‌عقب سفارشی
سایر امکانات کلید مجهز به ریموت، پشت‌سری تیلتدار صندلی جلو، دوربین عقب، طراحی‌شده بر مبنای استاندارد محافظت از عابر پیاده، نمایش دمای محیط بیرون ریموت‌کنترل، کفی صندوق و زیرپایی سفارشی، دوربین عقب سفارشی

 

تجربه رانندگی با ساینا و تیبا 2

با مقایسه ساینا و تیبا 2 در بخش تجربه رانندگی باید گفت، به‌لطف غربیلک فرمان خوش دست‌تر و صندلی‌های راحت‌تر، رانندگی با ساینا دلچسب‌تر از تیباست. به‌علاوه درون کابین ساینا کمتر صدای موتور را می‌شنوید و دست اندازهای جاده را نرم‌تر حس می‌کنید. از نظر شتاب و سرعت هم دست برتری با سایناست، اگرچه این برتری فاحش و محسوس نیست.

 

بررسی مصرف سوخت در ساینا و تیبا 2

یکی دیگر از وجوه تفاوت‌های فنی ساینا با تیبا دو در میزان مصرف سوخت دو خودرو است. با مقایسه ساینا و تیبا 2 در این بخش باید گفت، تیبا در هر 100 کیلومتر 6.9 لیتر بنزین مصرف می‌کند، درحالی‌که میزان مصرف سوخت ترکیبی ساینا صدی 7.2 لیتر است.

بر این اساس باید گفت این دو خودرو اقتصادی تولید سایپا در دسته خودروهای خوش مصرف طبقه‌بندی می‌شوند، اما برنده این رقابت در این بخش با اندک درصد برتری تیبا دو است.

 

بررسی شتاب ساینا و تیبا 2

شتاب صفر تا صدی تیبا 13 ثانیه و حداکثر سرعت آن 170 کیلومتر بر ساعت است. این در حالی است که عدد 12.8 در برابر شتاب صفر تا صدی ساینا به ثبت رسیده است و حداکثر سرعت آن 175 کیلومتر بر ساعت است. درباره مقایسه ساینا و تیبا 2 از نظر شتاب و سرعت باید گفت، ساینا با اختلافی جزیی در شرایط بهتری قرار دارد.

 

بررسی ساینا و تیبا 2 از نظر ایمنی

ساینا و تیبا دو، مانند بسیاری از خودروهای وطنی تحت بررسی و تایید هیچ موسسه معتبر بین‌المللی برای بررسی سطح ایمنی قرار نگرفته‌اند. از طرفی دو خودرو در نسخه‌های معمولی و غیر آپشنال مجهز به امکانات ایمنی آنچنانی نیز نیستند.

هر دو خودرو دارای دو ایربگ برای راننده و سر نشین جلو هستند و سیستم ضدسرقت، قفل مرکزی و کمربند ایمنی جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع از امکانات ایمنی مشترک در دو برادر از خانواده سایپا است. با مقایسه ساینا و تیبا 2 در بخش امکانات ایمنی باید گفت ساینا دارای قفل ایمنی کودک و سیستم EBD است که تیبا دو فاقد این امکانات است.

ایمنی تیبا 2 بهتر است یا ساینا

مقایسه ساینا و تیبا 2 از لحاظ شرایط بازار

سوال بسیاری از افراد این است که اگر ساینا بخریم یا تیبا 2 کدام یک را راحت‌تر می‌توانیم در بازار نقد کنیم؟! واقعیت این است که هر دو خودرو سایپا از بازار بسیار خوبی برخوردارند. هم خرید نقدی این دو محصول پررونق است و هم 

ارزان ترین آپشن پولساز خودرو ها

 دی لایت و پوزیشن لایت آپشن های جدید هستند که خودرو سازان داخلی به بهانه افزودن این موارد به خودرو ها ده ها ملیون به هزینه خودرو اضافه کرده اند. اما آیا این میزان افزایش قیمت برای نصب دی لایت و پوزیشن لایت منظقی است؟

پیش از این به معرفی چراغ دیلایت و پوزیشن لایت پرداختیم و در این باره صحبت ها مفصلی انجام دادیم که بطور خلاصه می توان گفت چراغ دی لایت و پوزیشن لایت یک نوع استاندارد های جدیدی هستند که خودرو سازان داخلی بر روی خودرو ها نصب می کنند. این استاندارد با توجه به این موضوع که در روشنایی روز خودرو ها هیچ روشنایی از خود ندارند ممکن است برای برخی از عابران پیاده قابل دید نباشند.

البته این آپشن بیشتر مناسب شهر ها و کشور های مناطق سرد سیری می باشد که در اکثر مواقع هوای مه آلود در سطح شهر وجود دارد و دید رانندگان و همینطور عابران پیاده را مختل می کند.

دیلایت در جلوی خودرو نصب می شود و پوزیشن لایت همان چراغ های خطر ماشین می باشند که با روشن شدن موتور ماشین این چراغ ها روشن می شوند و با خاموش شدن موتور چراغ های دیلایت و پوزیشن لایت نیز خاموش می شوند.

پس از بررسی های انجام شده توسط کارشناسان ایتی سایپا در مورد هزینه نصب و راه اندازی چراغ دیلایت به این نتیجه رسیدیم که ارزان ترین نوع دیلایت با هزینه ای حدودا 150 هزار تومانی برای خودروی شما فعال می شود. و هزینه ی نصب گران ترین نوع دیلایت قیمتی معادل 1 میلیون تومان برای شما هزینه خواهد داشت.

هزینه های اضافه شده به خودرو ها بعد از اضافه شدن دیلایت؟

نام خودرو قیمت کارخانه قبل از اضافه شدن دی لایت قیمت کارخانه بعد از اضافه شدن دی لایت قیمت دی لایت کارخانه ای قیمت دی لایت بازار
پراید وانت 224,800,000 236,000,000 11,200,000 200,000
نیسان وانت 429,500,000 485,000,000 55,500,000 200,000
وانت کارا 407,000,000 448,000,000 41,000,000 650,000
رانا پلاس 333,000,000 343,000,000 10,000,000 1,000,000
آریسان 2 285,000,000 383,000,000 98,000,000 800,000
پژو پارس 246,400,000 260,200,000 13,800,000 1,000,000

به این صورت خودرو سازان داخلی به بهانه ی افزودن چراغ دیلایت به قیمت هر خودرو بین 10 تا 100 ملیون تومان اضافه کردند. حال به این پرسش پاسخ می دهیم که آیا نصب دیلایت تاثیری در کاهش تصادفات رانندگی دارد یا خیر؟

تاثیر دیلایت و پوزیشن لایت در کاهش تصادفات رانندگی

متاسفانه خودرو سازان داخلی راحت ترین راه را برای ایمن سازی خودرو ها در پیش گرفته اند که شاید تاثیر آن چندان چشمگیر نباشد اما چراغ دیلایت و پوزیشن لایت تا حدود 9 درصد در گاهش تصادفات رانندگی موثر بوده است. طبق تحقیقی که در یکی از دانشگاه های استرالیا بر روی تاثیر دیلایت در کاهش تصادفات رانندگی انجام داده اند :

تاثیر این آپشن ارزان قیمت در کاهش تصادفات رانندگی در طول روشنایی روز 7.6 در صد می باشد که این میزان در هوای نیمه تاریک گرگ میش نزدیک طلوع و یا غروب خورشید به اوج خود می رسد که کاهش 20 درصدی تصادفات رانندگی را در این شرایط فراهم می کند.

با وجود تاثیر 9 درصدی که پوزیشن لایت و دیلایت در کاهش تصادفات رانندگی دارند اما این میزان بسیار چشم گیر است و خودرو سازان باید روی مسائل فنی نظیر سیستم سیستم ضد واژگونی کار کنند تا خودرو های داخلی ایمن شوند.

 
صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد